T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / SULTANHİSAR - Atça Şehit Şükrü Öksüz İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Eyl

Okulumuza 6 yıldır Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmeni olarak hizmet eden kıymetli çalışma arkadaşımız Arife BAYOĞLU KAÇAR'ı tayinin çıkması nedeniyle uğurladık.Kendisine bundan sonraki hayatında sağlık,mutluluk ve başarılar dileriz.

Tem

Okulumuzda Azerbaycan -Türkiye ortaklığı ile gerçekleştirilen BİLİM ve MATEMATİK projemiz tamamlandı.

Haz

Çedes ve Eğitimde Tek Yürek Projesi kapsamında Malatya Yeşilyurt İlçesinde bulunan kardeş okulumuz Özal İmam Hatip Ortaokulununa maddi ve manevi destek sağlayan Almanyada yaşayan hayırsever vatandaşımızın annesini ziyaret ederek kızı adına hazırlattığımız plaketi teslim ettik. ziyaret ettik. Ziyaret esnasında hayırsever ailemizin geçmişleri için Kuran tilavetinde bulunduk. Hayırsever vatandaşımızın annesine teşekkür ederek evden ayrıldık.

 

 

Haz

Okulumuz ile birlikte Çekya, Kuzey Makedonya, Portekiz, İtalya ve Romanya ile ortak yürüttüğümüz "Let's know ourselves, our qualities, abilities, skills and personality for rigt choice of our job " Erasmus+ Proje hareketliliğinin son hareketliliğini İtalya'da gerçekleştirdik. Okulumuz İngilizce Öğretmeni Burçin KOCATUNÇ'un koordinatörlüğünde Müdür Yardımcımız Şaban DİNÇ ile 8. Sınıf öğrencilerimizin katılımlarıyla ortağı olduğumuz projede sona ulaştık. Çekya, Türkiye, Kuzey Makedonya, Portekiz, Romanya ve İtalya ortaklığı ile "Let's know ourselves, our qualities, abilities, skills and personality for rigt choice of our job " adlı projenin İtalya Hareketliliği gerçekleştirildi. Tüm katılımcı ülkelerin katıldığı  5 Gün süren proje hareketliliğinde katılımcı ülke öğrencileri proje üzerine hazırladıkları etkinlikleri gerçekleştirdiler. Çalışma saatleri dışında okulun bulunduğu bölgede ki tarihi ve kültürel yerler öğrencilerimiz tarafından ziyaret edildi. Roma ve Napoli şehirlerinin tarihi ve turistik yerlerini gezen öğrencilerimiz ve öğretmenler İtalya hareketliliğinden  önemli deneyimlerle ayrıldılar.

May

Okulumuzda, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Mesleki Uygulama Esasları çerçevesinde, öğrencilerimizin mesleki bilgi ve becerilerini arttıracak çalışmalar yapılmaktadır.

 

İncealan Mahallemizde bulunan camimizde öğrencilerimiz ve velilerimizin katılımıyla sabah namazı eda edilmiştir

 

May

Müze Okul Projesi kapsamında okulumuz 7 ve 8. Sınıf öğrencilerimizi Adnan Menderes Demokrasi Müzesine götürdük. Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Öznur TUNÇAY SARI koordinesinde gerçekleştirilen etkinlikte öğrencilerimiz rehberler eşliğinde müzeyi gezdikten sonra demokrasi kültürünün gelişmesi için yapılan etkinliklere katıldılar.

May

Atça Şehit Şükrü Öksüz İmam Hatip Ortaokulu olarak  öğrencilerimizle beraber İsabeyli Mevkiinde bulunan Mesire Alanında doğa gezisi ve piknik etkinliği düzenledik. Etkinlikte öğrencilerimiz oldukça keyifli zaman geçirdiler ve sıcak havanın tadını çıkardılar.

May

8. sınıf öğrencilerimizi yıl boyunca LGS sınavlarına hazırlamak için deneme sınavları yapıldı. Öğrencilerimize başarılı bir dönem geçirterek sınavla öğrenci alan liseleri kazanması için gerekli çalışmalar öğretmenlerimiz tarafından yapılmaktadır. Yıl boyunca dördü İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından olmak üzere toplam 10 deneme sınavı yapılarak öğrencilerimiz sınavlara hazırlandı. Yapılan deneme sınavlarımız İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve Zümre Öğretmenlerimiz tarafından sürekli değerlendirilerek velilerimiz konu hakkında bilgilendirildi. Eksik kazanımların giderilmesi için DYK bünyesinde gerekli takviye çalışmaları yapılarak öğrencilerimiz sınava hazır hale getirilmeye çalışıldı.

 

May

 

OKULDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Okulumuzda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konulu çalışmamızı öğretmenler odamızda gerçekleştirdik.Öğretmenimiz Aylin Karagözüin bu konudaki sunumundan sonra okulumuzda yaşanan sorunlar tespit edildi ve çözüm önerileri tartışıldı.Sunumu hazırlayan öğretmenimize teşekkür ederiz.

 

Yaşanan Sorunlar;

1.       Teneffüste merdivenleri dikkatli kullanmamaları

2.       Öğrencilerde gözlemlenen davranış bozuklukları

3.       Öğrencilerin devamsızlık sorunları

4.       Öğrencilerin akademik başarısızlıkları

5.       Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının olmaması

6.       Öğrencilerin derse hazırlıksız gelmeleri

7.       İletişim sorunları

 

6.   Çözüm Önerileri;

1.       Teneffüs aralarında merdivenlerin dikkatli kullanmaları, dikkat etmeyen öğrenciler uyarılmalı

2.       Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için spor, sanat, müzik gibi etkinlikler yapılması

3.      Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

4.      Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

5.     Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

6.     Derse hazırlıksız gelen öğrenciler için her branşın öğretmenin kendi dersi için kontrol çizelgesi oluşturması

7.    Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

 

 

 

*Akademik başarı ile ilgili sorunlar:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*Devamsızlık:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare, öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.

 

*Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 *İletişim sorunları:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*Görgü kurallarına uymadaki eksiklikler:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalıdır.

 

 Çözüm Önerileri;

1.       Teneffüs aralarında merdivenlerin dikkatli kullanmaları, dikkat etmeyen öğrenciler uyarılmalı

2.       Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için spor, sanat, müzik gibi etkinlikler yapılması

3.      Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

4.      Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

5.     Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

6.     Derse hazırlıksız gelen öğrenciler için her branşın öğretmenin kendi dersi için kontrol çizelgesi oluşturması

7.    Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

 

 

 

*Akademik başarı ile ilgili sorunlar:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*Devamsızlık:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare, öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.

 

*Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 *İletişim sorunları:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*Görgü kurallarına uymadaki eksiklikler:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalıdır.

 

 

May

Okulumuzun uygun mekanları (koridorlar, sınıf içi panolar, veli bekleme salonları ve öğrenci giriş kapısından başlamak üzere merdiven sahanlıklarının uygun görülen yerleri) ayet, hadis, ebru, hat ve tezhip çalışmaları ile donatıldı. Çalışmalarda emeği geçen tüm öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.

May

Çedes ve Eğitimde Tek Yürek Projesi kapsamında Malatya Yeşilyurt İlçesinde bulunan kardeş okulumuz Özal İmam Hatip Ortaokulunu ziyaret ettik. Topladığımız aynı ve nakdi yardımları kaedeş okulumuza teslim ettik. Yardımları Sultanhisar İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdinç GÜNER, Şube Müdürü Melik ÇOLAK Atça İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Şaban DİNÇ ve Eskihisar Ortaokulu Müdür Yardımcısı Nevzat KARAKAYA'dan oluşan komisyon eliyle teslim ettik. Projemize destek veren okullarımızın idareci, öğretmen, öğrenci ve tüm hayırseverlerimize teşekkür ederiz. Malatya Yeşilyurt İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne, kardeş okul müdürlüğümüze de misafirperverlikleri için canı gönülden teşekkür ederiz.

May

2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı mesleki rehberlik etkinlikleri kapsamında 8. Sınıf öğrencilerimize yönelik lise tanıtım gezileri düzenledik. 8. Sınıf Rehber Öğretmenimiz Aylin KARAGÖZ ve Müdür Yardımcımız Şaban DİNÇ tarafından organize edilen geziyle Nazilli İlçemizde bulunan Meslek Liseleri, Sosyal Bilimler Lisesi ve Proje Okulları ziyaret edilerek öğrenciler okullar hakkında bilgilendirildi.

Nis

Okulumuz öğrencileri tarafından bahar etkinlikleri kapsamında geleneksel çocuk oyunları yapıldı. Öğrencilerimiz okul bahçesi ve sınıflarda körebe, beş taş vb. oyunları oynayarak eğlendiler. Öğretmenlerimizin de katıldığı etkinlik gün boyu devam etti.

Nis

Okulların imkanları ölçüsünde fen bilimleri, yabancı dil, sosyal bilgiler, Türkçe, matematik ve meslek dersleri gibi derslere yönelik sınıflar oluşturulmuş. Öğretmenlerimiz tarafından aktif olarak dersliklerimiz kullanılmaktadır.

Nis